نوشته شده توسط : آرامیس

فواید آلوئه ورا برای پوست آنقدر زیاد می باشد که یکی آن را به یکی از مهمترین گیاهان دارویی برای درمان انواع مشکلات پوستی تبدیل کرده است. ترکیبات ژلی این گیاه برای درمان انواع مشکلات پوستی مناسب است و از گذشته تا کنون از این گیاه برای درمان بسیاری از آسیب های پوستی مانند آفتاب سوختگی، جای برش و خراش های کوچک استفاده استفاده می شود. در این مقاله به بررسی کامل فواید آلوئه ورا برای پوست می پردازیم.

کرم آلوئه ورا چیست

گیاه آلوئه ورا از خانواده گل زنبق می باشد و در مناطق خشک رشد می کند. این گیاه دارای 240 گونه مختلف است که از میان آنها تنها چهار مدل دارای ارزش غذایی می باشند. داخل این گیاه یک ترکیب ژل ای مانند وجود دارد که برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی مناسب است. از گیاه آلوئه ورا برای تولید بسیاری از کرم های مرطوب کننده و داروئی استفاده می شود. از جمله فواید آلوئه ورا می توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کاهش درد عضلانی

2- خواص ضد التهابی

3- کاهش التهاب مفاصل و عضلات

4- سم زدایی طبیعی

5- افزایش ایمنی بدن

6- پاکسازی سیستم گوارش و خونه

7- گردش بهتر خون در رگ ها

فواید آلوئه ورا برای پوست

ژل درون گیاه آلوئه ورا به تنهایی برای پوست و مو قابل استفاده از است. خواص گیاه آلوئه را برای تمامی انواع پوست مناسب است پس مهم نیست که جنس پوست شما چیست در هر صورت این گیاه برای شما مفید است. از جمله مهمترین فواید آلوئه ورا برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :

درمان جای سوختگی

یکی از مهمترین فوائد آلوئه ورا درمان سوختگی است. برای درمان سوختگی کوچک روزی سه بار می توان از ژل آلوئه ورا برای قسمت آسیب دیده پوست استفاده کرد. این گیاه با تسریع جریان خون سبب تسریع بهبود روند درمان می شود.

درمان اگزما

این گیاه در درمان اگزما بسیار موثر است. خاصیت آبرسانی این گیاه کمک چشمگیری به تسکین خشکی و خارش پوست ناشی از اگزما می کند.

ترمیم خراش های کوچک روی پوست

از جمله خواص آلوئه ورا می توان به ترمیم خراش های کوچک روی پوست اشاره کرد. کافیست روزی سه بار ژل آلوئه ورا را بر روی پوست خود بمالید تا علاوه بر تسکین درد، خارش و  سوزش سبب تسریع روند بهبود جای خراش شود.

درمان تبخال

آلوئه ورا خاصیت ضد ویروسی دارد. به همین دلیل می تواند در بهبود تبخال نیاز مفید واقع شود. دو بار در روز ژل آلوئه ورا را بر روی تبخال بمالید و تا زمان بهبود کامل این کار را ادامه دهید.

کاهش خشکی پوست

از انجایی که آلوده ورا خاصیت آبرسانی بسیار بالایی دارد. می توانید از این گیاه بعد از حمام به جای لسیون بدن استفاده کنید تا رطوبت پوستتان حفظ شود.

تظیم ترشح چربی پوست

کسانی که پوست چرب دارد همواره با مشکلات خاص این نوع پوست دسته و پنیجه نرم می کند. از آنجایی که پوست چرب نیاز به رطوبت رسانی دارند و کاهش رطوبت سبب افزایش چربی می شود. آلوئه ورا با افزایش سطح رطوبت پوست، موجب تنظیم ترشح چربی در آن خواهد شد که این تنها یک از خواص آلوئه ورا برای پوست چرب است.

روشن کردن پوست

آلوئه ورا به دلیل داشتن خواص ضد التهابی نقش مهم در درمان جوش و آکنه دارد. برای استفاده از آلوئه ورا برای درمان جوش کافی است روزی سه بار در روز ژل آن را با کمک یک پارچه نخی بر روی نقاط مورد نظر پوست خود قرار ددهید.

نکات مهم در زمان استفاده از آلوئه ورا که باید در نظر داشته باشید

نکات زیر را در زمان استفدده از آلوئه ورا برای پست در نظر داشته باشید :

  • برای سوختگی شدید یا زخم های بزرگ از آلوئه ورا استفاده نکنید.
  • برخی افراد نسبت به آلوئه ورا آلرژی دارند و بعد از استفاده از آن دچار جوش و کهیر می شود. اگر جزو این افراد هستید به سرعت مصرف آن را قطع کنید.
  • آلوئه ورا خاصیت ملین دارد و دستگاه گوارش را دچار مشکل می کند. توصیه می کنم به هیچ وجه این گیاه را برای خوراکی کودکان تجویز نکنید.
  • اگر چند روز از آلوئه ورا استفاده کردید و نتیجه مطلوبتان را به دست نیاوردید. حتما به یک پزشک متخصص پوست و مو مراجعه نمایید.

آیا آلوئه ورا سبب روشنی پوست می شود ؟

هنوز هیچ مدرک علمی برای روشن شدن پوست توسط آلوئه ورا وجود ندارد ولی در بسیاری از تحقیقات انجام شده تا کنون  بسیاری از خواص این آلوئه ورا برای پوست به اثبات رسیده است.

شما می توانید تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی اصل را از فروشگاه آرامیس خریداری نمایید.

 

 

منبع : آلوئه ورا چیست | خواص و فواید آلوئه ورا برای پوست





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: